Подобається нам це чи ні, майбутнє ігрового світу є цифровим. Це лише питання часу, коли запаковані у коробки ігри на DVD-дисках стануть частиною історії комп’ютерних та відеоігор, разом із ігровими картриджами, картками пам’яті та надрукованими на папері інструкціями.
Все більше гравців сьогодні віддають перевагу придбанню цифрових ігор. Замість того, щоб йти до дверей магазину ігор із наметом вночі й чекати на відкриття, тепер вони комфортно сидять за екраном вдома у своїх домівках й завантажують нову гру рівно опівночі та починають відразу грати.
У продажу цифрових ігор був ряд знакових подій. У грудні 2020 року відбулася найуспішніша в історії цифрова стартова кампанія нової комп’ютерної гри. А саме, був представлений новий Cyberpunk 2077, за місяць було продано понад 10 мільйонів його копій, 80 % із них становили цифрові копії. Також вказують на новий тренд Sony та Microsoft, які представили наприкінці 2020 року свої нові, без фізичного диску, ігрові консолі PlayStation 5 та Xbox X, які повністю виключають фізичне використання ігор. Не зважаючи на те, що продаж цифрових ігор вже багато років є успішнішим у порівнянні з іграми, упакованими у коробки, справжнє потрясіння сталося під час пандемії коронавірусу, під час якої цифрові продажі більшості виробників зростали більше, ніж продажі фізичні.
Звичайно, зв’язок між пандемією COVID-19 та зростанням цифрових продажів є абсолютно очевидним — якщо є ризик зараження небезпечним для життя вірусом при знаходженні на вулиці, то всі вважають за краще завантажити гру вдома. Але пандемія стала не спусковим гачком для цієї тенденції, а скоріш її прискорювачем. Продажі цифрових ігор зростали роками, й існували тривалі спекуляції з приводу того, коли вони перевищать продажі фізичних ігор. Однак продажі фізичних ігор теж йдуть непогано, оскільки їх канали продажів також покращилися завдяки швидкому розвитку інтернет-магазинів та Amazon. Тим не менш, на сьогоднішній день спостерігається потрясіння в продажах цифрових ігор, і така ж тенденція, швидше за все, збережеться і після закінчення пандемії.
Останні новини про цифрове споживання ігор надходять від платформи Netflix, яка оголосила про плани додати ігри до своєї нової категорії контенту. Спочатку, звичайно, лише для смарт-пристроїв, що ставить певні обмеження на якість і можливості ігор, але в міру поліпшення технологій і підключення до Інтернету можливості будуть безмежними у майбутньому.
Продаж повних цифрових ігор також викликав зрозумілі питання серед людей. Хто є власником цифрової гри? Чи можу я грати в свої ігри через 20 років? Чому не існує вторинного ринку для використовуваних цифрових ігор? Це є проблеми, пов’язані з покупкою цифрової гри, до яких розробники наразі шукають рішення. Пропонується обмежений час на повернення та обмін придбаних ігор, також можливість дарування ігор. Але для більшості користувачів зручність і більш доступна ціна переважають будь-які інші недоліки.
Напевно, найбільш лояльними покупцями фізичних ігор залишаться ігрові колекціонери, для яких упаковка і фізична форма гри так само важливі, як і сама гра. Гарним прикладом цього є 25-річна оригінальна відеогра Nintendo Super Mario 64, яка була продана на аукціоні Heritage Auctions у липні 2021 року, яка змінила власника за неймовірні $1,56 млн. Примітно, однак, що це була не дуже рідкісна гра — вона просто прекрасно збереглася в оригінальній упаковці. Швидше за все, бажаний статус власника першої цифрової гри буде вирішено в майбутньому за допомогою технології блокчейн на кшталт NFT. Також люди віддають перевагу купівлі фізичної гри як подарунка. Більшість із нас, ймовірно, згодні з тим, що набагато приємніше знайти гру з крутою коробкою замість цифрового коду в подарунковій коробці з папером.
Якщо, з точки зору гравців, придбання цифрової гри перш за все зручніше і дешевше, то, очевидно, це також піде на користь виробникам ігор. Із точки зору виробників ігор та розробників, цифрові продажі дали їм нову перевагу, а саме факт, що роздрібні торговці, які до сьогодні з’їдали частину їх прибутку, були виключені з ланцюжка поставок. Тенденція зростання прибутку також чітко відображена у фінансовій звітності виробників ігор. Хоча Microsoft, Sony і Nintendo публічно не визнають цього, очевидно, що власні інтернет-магазини виробників консолей виготовляються в першу чергу з метою збереження прибутку посередників. Sony, як повідомляється, робить на 50 % більше прибутку від продажу цифрових ігор, ніж від продажу фізичних ігор. Хоча Sony вже продає 60 % ігор через свій PlayStation Store, новини показують, що у США вже можна придбати консолі PlayStation та інше обладнання безпосередньо у виробника. Цифрові продажі ігор вигідні не лише великим гравцям, але і невеликим інді-розробникам, чий прибуток раніше міг бути витрачений більшою частиною свого часу на дилерів і виробництво коробок та дисків.
Отже, коли буде виготовлена остання фізично упакована гра та відбудеться перехід на цифрові рішення? Навряд чи це станеться найближчим часом, але вважається, що після закінчення поточного життєвого циклу поколінь PlayStation 5 і Xbox X у 2027-2028 роках, абсолютна більшість ігор вже буде придбана в цифровому форматі.